tirsdag 16. juni 2009

Dir En Grey

Dette er en drøm jeg hadde i natt:

Yngve, jeg og en drøss med hooligans fra vår vennekrets
var på Norges største låvefest for metal, og skulle se
det japanske metalbandet Dir En Grey.
Her snakker vi en hælvetes stor låve, med scene ut mot
en gigantisk åker. Før selve gigen var det en masse bord
og benker foran scenen, hvor man kunne sitte og spise
alt fra pølse i brød til flintsteik. Men det sykeste var når
bassisten og den ene gitaristen satte seg ned rett overfor
meg, fordi de ville prøve disse "norske" låvefestdelikatessene.
Hvordan vi klarte å kommunisere slik at vi forsto hverandre
vet jeg ikke, siden de kun kan japansk. Vi kommuniserte nå lell.
Så gikk jeg på do, og når jeg kom tilbake, var alle borte.


For nå hadde låven og scenen flyttet seg 50 meter, og
konserten skulle snart begynne. Jeg løp som et hælvete
for å komme meg lengst frem. Det klarte jeg, null stress,
men nå hadde gjerdet foran blitt til ei stang,
og jeg og en annen, vi skulle bruke denne stanga til å
få de andre til å falle, kun ved å presse imot dem.
Det andre lagets oppgave var å unngå stanga.
Han første la vi lett i bakken, andremann prøvde å hoppe
over, men toucha akkurat sånn at han tryna.
Tredjemann fikk vi dytta inn til hælvete i backstageområdet,
og fjerdemann tok med seg femtemann, og ramla ut vinduet.
Tre etasjer. De overlavde da, metalkara vett!


Jeg er ikke sikker på om konserten noen gang begynte.
Jeg drømte også, svært troverdig, at jeg satt og så på
bilder av Yngve og meg fra denne konserten, på Facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar