torsdag 25. juni 2009

Den himmel, der lyser vej

Himmelen er noe for seg selv. Den endeløse greia som svever
der oppe med alle ildfluene, og som danner et bilde vi kan slippe
løs fantasien i.
Og når den da også er dekket av skyer, da koser
jeg meg.
Som på dette bildet her. Jeg ser så mange forskjellige
ansikter,
så mange forskjellige matretter, så mange forskjellige ting,
jeg orker
nesten ikke begynne. Som den første daten jeg hadde med Ida.
Da lå vi på et pledd i parken og stirra på himmelen og skyene, og jeg så så
mye rart at Ida ble redd hun hadde truffet på
en person som var helt
klin kokos i hodet. Og jeg er nok
klin kokos i hodet.
Men bare like mye som alle andre.


Klin kokos er for lite brukt for tiden. La oss innføre det igjen.

Hva er ditt syn på himmelen?

1 kommentar:

  1. Det er ingenting som er finere enn solnedgang og skyer sammen.

    SvarSlett